Wednesday 21 December 2011

" jagalah perasaan sendiri dahulu sebelum menjaga perasaan orang lain"

hati dan perasaan sentiasa bersatu dalam mewujudkan rasa. Adakah rasa yang lahir itu hanyalah yang terindah sahaja?
tidak. Semuanya bersatu dan sentiasa berubah.
hati mudah tersentuh dengan kata-kata begitu juga dengan perasaan.
kata-kata menjadi pedang dan pengubat hati dan perasaan.
mengapa begitu?
Dengan kata-kata kita mudah tersentuh, menangis, gembira, terbuai dan sewaktu dengannya. Alangkah indahnya andai hati dan perasaan itu senantiasa dijaga, tidak disakiti, menyakiti…

“ jagalah perasaan sendiri dahulu sebelum menjaga perasaan orang lain”
boleh diterima ke kata-kata itu?
 boleh kot tetapi mengikut keadaan yang berlaku.

aku? Rasanya tidak, kata-kata itu akan membuatkan aku rasa kejam. Aku selalu memikirkan rasa orang lain terlebih dahulu, biarpun hati sendiri terkorban.

jika aku terima kata-kata itu kejamkah aku??
jika aku anggap kata-kata itu kejam
maknanya aku telah mengejamkan hati aku!!!

sampai bila aku harus hidup dalam dunia aku sendiri
menidakkan yang betul
mengiyakan yang salah
atau
aku keliru dengan duniaku sendiri??

tidak, aku tak boleh..
aku tak boleh teruskan semua ini
tapi aku tak kuat

akumahukanperasaanini
akumahukannya…
rasainitidakpernahwujud sebelum ini

sanggupkah kau korbankan rasa ini!!!!




***bukan sajak#

No comments:

Post a Comment