Sunday 4 December 2011

LuAhAN hAti

aku tak tahu nak mulakan dari mana, ini sekadar tempat meluahkan rasa yang terbuku dihatiku, semenjak dua menjak ni aku rasa ada keanehan, rasa kelainan yang wujud antara aku dan dia. tapi masing-masing buat tak tahu. aku lebih mendiamkan diri, aku malas nak mulakan sengketa yang aku sendiri tak tahu.
selalunya tiap malam telefon aku tak akan duduk senang2 je, ada saja bunyinya, aku pun da tak larat nak bersembang, sekarang dah tak ada pun. pelik kan.
kalau ditanya pasti kesibukan aku yang menjadi persoalan, selebihnya baik aku sendiri melayani diri aku. aku tak kisah pun.

apa yang aku buat ada saja tak kena dimata dia
aku ni insan yang lemah, mudah tersentuh, manja ke gembeng ke memang sesuai la untuk aku kan tambah-tambah jauh dari keluarga tersayang. kalau ada masalah mesti la nak dikongsikan bersama-sama, bagaitahu kat mak ayah lega la juga, kongsi bersama kawan lega la juga, tapi bila kita ceritakan pada dia sebaliknya berlaku, pelik kan.kenapa yea. mulut boleh kata ya, hati tidak. faham ke??  ish ntah pape aku merepek.

kat luar sana gelap sangat, hujan lebat sangat, seakan mengerti perasaan aku saat ini, kadang-kadang aku tak dapat rasa apa yang sebenarnya ada dalam hatiku ini. luarannya aku ni seorang yang banyak cakap, periang la juga dan ada la juga kawan aku cakap perangai aku ni gila-gila sikit..ala aku macam tu bila bersama korang je, masuk bilik aku tak ada teman dah nak bersembang. apa la sebenarnya aku nak ceritakan belum sampai lagi ni, biar saja lah asalkan hati aku lega, menuliskan terapi jiwa.

haa sal perasaan tadi la kot, perasaan manusia ni kan kadang-kadang boleh berubah juga ikut masa, keadaan, situasi dan macam-macam la kan, mesti orang lain pun rasa juga. kadang aku terfikir juga nak bebas dari apa-apa yang membuatkan rasa diri aku ni terikat.. besatnya..
kenapa la aku cakap macam tu, ish tak baik kan, buruk benor rasanya.
dah la merepek ju hujan-hujan ni, itu la cik zana suka sangat ikut emosi, hati-hati nantikan susah kalau emosi dah bermaharajalela. tapi sekarang ni memang pun emosi dah mula nak menganggu aku!!!
pergi jauh-jauh yea jangan ganggu aku..

lepaskanlah airjernih itu agar kau akan bisa merasa lega

No comments:

Post a Comment