Monday 19 December 2011

jom masuk Taman Pertanian UPM

hujung minggu aku minggu ni rasanya amat la panjang 4 hari tu. bosan tak tahu nak cakap la. orang lain habiskan cuti penuh happening keluar jalan2 dengan kawan, pakwe, balik kampung dan sewaktu dengannya.

aku??

duduk mengelamun dalam bilik saja. bila bosan tahap maksimum aku mula lah melalut. jadinya untuk hilangkan kebosanan tahap melampau itu aku telah menjejak taman pertanian universiti. masuk tahun ketiga baru aku jumpa pintu ke kebun buah-buahan tu. oleh kerana terlalu teruja masuk kebun yang luas itu, dua hari aku ke sana.

jom layan gambar2.
hari first


semangat masuk kebun

teruja dengan buah rambutan
hasil hari pertama tak banyak. :-)


hari kedua
terima kasih abang, tolong hantarkan kami
senang hati , tak perlu berjalan jauh
wah, lebat sungguh buahnya tak sabar nak peti memetik
ok.mulakan, jangan disangka kecik-kecik tak boleh kait mengait yea

jeng-jeng hasil titik peluhku berbaloi



buah cempedak pun ada
syima, pengutip buah yang pantas, aku kepenatan dah mengait buah sorang2
wah banyaknya, siapa nak makan ni



kalau umur panjang kita akan bersua lagi semester hadapan yea , itupun kalau sempat musimnya dengan kami

*** tak sempat ambil buah pulasan dah habis,

bagi yang berada diluar kawasan UPM anda juga boleh mengunjungi kebun ini, terbuka kepada semua yea.














No comments:

Post a Comment