Friday 16 December 2011

aku vs doktor

ok baru balik dari pku
dr.....: @#$%: yea dik ada masalah ape?
aku:  erm dr saya &*)#$$........
dr....: ok, adik ada rasa panas2 tak?
aku...: ada..(ngah berfikir, tapi belum bagi jwapn dia dah..)
dr....: oo lau fikir@ ni tak ada la kan. ok adik ada rase berdebar2 yang kuat  tak? jantung berdebar ke?
aku...: ermm rasenya....(belum abis cakap lagi dia ptong lagi)
dr....: tak ada la tu kan sebab fikir dulu.. ok adik ada guna ubat-ubat lain tak
aku...: ada....
dr....: ok lepas ni jangan guna ubat-ubat lain or apa2 selain yg dr bagi..
          tengok keadaan, kalau masih belum berubah, datang balik yerk..
          hentikan ubat-ubatan lain.

keluar la aku ni cam bingung2 gak, apa kena la dr ni, aku belum abis cakap dia dah ptong, knape dngan aku pun dia tak cakap, simtom apa yg cuba ditanya pun aku tak faham..malas nak memikirkannya aku terus ke farmasi.

ubat yang dr bagi hanyalah antibiotik!!! ok fine.
hahahah selama ni aku pergi pku, paling tidak pun 3 ubat yg aku dapat, hari ni macam pelik jew.nasib baik tak dapat ubat syrup tu.


sebab tu la juga aku da tak pergi hospital s.e.r.d.a.n.g.. da jemu ulang alik ke sana tapi tekak aku tetap cmni, kalau aku terus pergi pun, nanti dah tak ada ayat lain dia nak cakap
"kalau adik tak nak makan ubat, dr nak bedah tekak tu"
huhuhuhu siapa yang mahu dibedah!! oh tidak sama sekali, biarla macam ni saja..
kalau bedah sekalipun, belum tentu tekakku ini akan  pulih seperti sediakala!!
mereka pun sudah tidak menghubungi aku lagi sekarang.

***kalau ada masalah klinik swasta juga yang agak ok ubatnya.

No comments:

Post a Comment