Friday 25 November 2011

Mahu Pulang

 hari ni aku memang tak ada kelas dan  hari isnin cuti maal hijrah. dalam fikiran aku ni ada la rancang mahu pulang . nak tunggu bulan januari lambat lagi. apakan daya permintaan aku tak direstui ayahku. beberapa hari lepas aku telefon ayah untuk menyatakan hasrat itu.

aku: ayah hari jumaat ngan isnin yak ada kelas
ayah: kenapa tak ada kelas pula
aku: hari jumaat tu memang tak ada kelas, hari isnin kan cuti maal hijrah
ayah: oo tak payah balik la, ayah risau keadaan sekrang ni selalu hujan nak banjir dah. (aku belum sampaikan lagi niat sebenar dia dah dapat agak)
aku: yela, susah juga nanti kalu banjir tak boleh nak datang sini balik ( dalam hati memang sedih)

tak mengapalah, ayah tak bagi balik tu ada alasan kukuh juga, rumah aku selalu la juga kena banjir.harap-harap mereka selamat semua.

***hatiku tetap mahu pulang   sabar je la

balik min banjir best gak.hehehehehe

No comments:

Post a Comment