Monday 26 September 2011

Dugaanku



Sudah hampir dua tahun menanggungnya
 aku telah menderita agak  lama
dan aku tidak tahu macam mana
tapi aku harus mencari cara untuk tetap kuat,
Aku berharap akan  lebih kuat
kerana itu membuat aku hilang keyakinan diri
dan menyakitkan bila terasa diejek
Ini hanya menyebabkan diriku semakin stres

Kata  Dr.S.T. Subha
Sakit tekak ku ini banyak penyebabnya,
Elakkanstres, Elakkanminumam berais dan jaga pantang larang
Lihat dulu apa yang boleh apa yang tidak boleh disuap

Setiap bulan aku akan menjadi pengunjung tetap
Hospital Serdang sebagai rumah keduaku
 
Aku hanya berharap menjadi  lebih  kuat
diberi gugusan kesabaran yang tinggi
ku cuba mengatakan kepada diri sendiri untuk tidak menangis
tapi begitu sukar untuk lakukannya

Seperti hari-hari berlalu
ku cuba merawatnya sendiri
Dengan kaedah teraphy yang diajar Dr .
tetapi
begitu banyak perkara menyebabkan jadual teraphy
kini tidak tersusun elok

 itu hanya dugaan  untukku bertambah kuat
tapi adakalanya
Aku harus menangis
untuk menghilangkan stres
kerana
aku sedar tidak mudah untuk menjadi seorang yang kuat

***
sejak cuti semester, rumah puteh itu tidak aku kunjungi lagi, biarpun tarikh temujanji dah tertulis aku abaikan sahaja.tiada rasa lagi untuk kesana. selebihnya redha atas dugaan yang diberikan.

No comments:

Post a Comment