Thursday 25 October 2012

AIDIL adha tiba lagi

ea esok dah 10 zulhijah maknanya seluruh umat Islam menyambut hari raya korban atau aidil adha.. sangat bertuah dan beruntung buat muslimim dan muskimat yang dapat mengerjakan fardhu haji pada tahun ini.. nak sebab apa?? sebabnya hari raya haji jatuh pada hari jumaat dan mereka2 semua insyaAllah dapat haji akhbar (ntah betul ntah tidak aku eja, kalau salah tlong betulkan). aku tau dari mak aku la..
kesian kat mak & ayah aku niatnya nak mengerjakan haji kali ke-2 masih lagi terbantut, tahun lepas dah siap buat persiapan tapi tiba2 tak dapat juga.. tahun ni semyap terus pengkhabarannya. sabar ea  bonda n ayahandaku mungkin lain waktu rezeki kalian.

ok, ak nak ceritakan keadaan dan suasana sekarang. aku pasti kat jalan raya sana nuh mesti penuh dengan kereta, lori , bas dan segala macam bentuk kenderaan. Lmaklumlah kan semua nak balik kampung sambut hari raya katakan. aku?? ea aku pun mahu ikut jejak langkah kalian juga tapi belim tiba saat dan waktunya.. hadoi kapan bila giliran ak kan muncul nieh,, kesepian dah ni asyik menyendiri..

tiket bus selalu jek cepat habis, pelik aku.
tiket kapal terbang lak, time nak raya juga dia nak caj mahal!! bukan nak buat pahal lebih2, kasi promosi ke.
keretapi pulak, ntah la tempat ak xde stesen keretapi nanti jauh pula kelaurga aku nak kene jemput, padahal sama jauh je pun  ngn lapangan terbang..
nak balik dengan kereta, aku belum berkereta lagi..


apa2 pun ak masih bersabar menunggu giliran..

macam mana agaknya ea suasana perjalanan di malam raya..
seronok ke??

ya Allah, selamatkanlah perjalanan kami sampai ke rumah dengan baik2.. semoga tiada apa2 yang berlaku.

No comments:

Post a Comment